söndag 28 april 2013

Skutteluring

Sitter i soffan nu och har Världscupfinalen i hästhoppning på teve och snart blir det dags för mat.
Jag och Lovisa var ut till hästarna idag och vi bestämde oss för lite löshoppning.

Vi började med Demon och till en början ville han inte alls.
Vi hade lagt upp ett kryss och sen en liten oxer som andra hinder men han ville verkligen inte alls.
Så vi la ner alla bommarna på marken och Lovisa ledde honom över dom ett par gånger och efter det så rullade det på jättefint och Demon hoppade super!
Vi kunde höja upp lite mer än vanligt också.



























Sen var det dags för Charlie och han fick hoppa studs.
Han behöver bygga upp musklerna i sitt bakparti så då är ju studs suveränt.

Började med två upphöjda och en på marken emellan och han började med att ha dom som endast travbommar men sen blev det bättre och bättre och han hoppade jättefint också.
Slutade med fem studs och han var superduktig.

Var jättemys och träffa min knäppisponny igen efter så många dagar! <3 Kärlek!




















Nu ska vi strax äta och sen ska vi spela lite grann.
Killarnas flygplan är försenat och det ser inte ljust ut heller att det ska vara på väg snart. 
Så får väl se när dom kommer hem.
Fett surt! 

Imorgon tar jag mig ut tidigt på morgonen för att hinna rida Charlie en vända innan jag ska dra iväg och jobba i Uppsala igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar