måndag 1 april 2013

Det finns mycket mer än det du och jag ser

Då sitter jag hemma här i Avesta igen och kände att det var dags att uppdatera lite om helgen och dagen idag innan jag blir alldeles för trött och huvudet börjar strejka.

I lördags var en perfekt dag och kväll!
Jag vaknade en stund innan Micke och gick upp och åt lite frukost och pratade lite med mamma innan han klev upp. Vi satt och tog det lugnt ett tag och efter dusch och sminkning så tog jag och Micke en buss ner till stan. Vi gick till Jalla och min andra familj och hälsade på och Micke fick äntligen träffa världens bästa och finaste Michlin! Massor av kärlek till henne.
Vi åt en liten lunch med sällskap av henne och så visade jag henne mitt reportage och så satt vi och pratade och skrattade. Efter ungefär en timme så rörde vi oss till systemet för att handla dricka till kvällen.

När vi kom tillbaka till mamma igen så hjälpte vi henne och förbereda maten och tårtorna till kvällen.
Strax innan fem började det drösa in en massor av människor och till slut var vi tolv stycken och Micke fick även träffa några fler släktingar. Vi satt och åt och huttade och skålade och skrattade.
Nivån var minst sagt hög och det var jätteroligt!
Peter och Micke delade på kvartisen brännvin som vi hade köpt (eller mamma köpt eftersom det var hennes pengar), men som tur var fanns det brännvin som min morbror tagit med så dom andra blev ej utan.

Peter bad oss tagga till för att hänga med ner till stan och jag är alltid taggad att åka ner på stan, speciellt när jag väl är i storstan! Efter lite om och men så sa Micke också ja och vi åkte ner strax innan tio och hamnade på Pitchers med Peter och Mias kompisar.
Träffade även lite bekanta och kompisar från skoltiderna och drack lite gott.
Hur kul som helst var det!

Men klockan ett satte jag och Micke oss på bussen hem och möttes av en väldigt road syn!
Sov jättebra och vaknade utvilad vid elva dagen därpå.

Efter dusch och hjälpt mamma att plocka undan resten av disken från lördagen så åkte vi till stan för att luncha på Jalla med Peter och Mia. Efter det åkte vi hemåt igen.

Tiden går alldeles för fort när man är där. Timmarna bara flyger iväg!
En månad kvar tills jag åker dit igen, det ska jag nog klara av.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar