tisdag 16 april 2013

I'm looking in on the good life i might be doomed never to find

Jag har länge gungat fram och tillbaka om jag ska fortsätta bo kvar här eller flytta hem till Uppsala igen.
Men nu står jag faktiskt vid ett ordentligt vägskäl och jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Följer man hjärtat hamnar man oftast inte fel var det någon som sa.
Men inte ens mitt hjärta vet för den dras åt två olika håll.
Magkänslan är det andra alternativet att gå efter men där är det stopp.
Jag känner ingenting där.

Jag ringde idag och jag är inte riktigt säker på om jag fick en slags utskällning men det var inte positivt.
Jag har blivit erbjuden att få komma och jobba som tidigare skrivet men har inte kunnat på grund av ekonomisk kris.
Vi har setat ordentligt i skiten och det gör vi fortfarande.
Jag fick veta att en annons har lagts ut och att intervjuerna har varit många.
Han sa att han kunde avvakta med att anställa någon tills vi träffats och pratat ordentligt.
Så i helgen måste jag ta mig till Uppsala.

Vad jag nu inte vet hur jag ska göra är...
Om jag bor kvar här kommer jag inte kunna pendla fram och tillbaka hur ofta som helst till Uppsala för att jobba. Det är på grund av dom höga priserna och jag vill känna att jag kommer tjäna pengar på det utan att allting går åt resorna.
Så om jag tackar nej, då är det kört för mig.
Jag kommer säkert inte få plats och kunna jobba där om jag skulle behöva vid t.ex flytt.

Om jag däremot flyttar kommer han antagligen inte anställa någon ny för då kommer jag kunna jobba.
Men jag vet verkligen inte alls vad jag ska göra. Inte alls den här gången.
Jag måste också bestämma mig fort.
Det här kan jag inte och gå och grubbla på i veckor.

Jag önskar att jag aldrig någonsin hade flyttat hit från början.
Det är ett av dom största misstagen jag har gjort och det är sanningen.

5 kommentarer:

  1. Hej Anna:) det var ett tag sen, har vart såå mycket på sista tiden med jobb osv.. sen har jag nyss kommit hem från en resa som jag vart på.. Vilen jobbig sits du sitter i.. skulle inte vilja byta med dig.. Men när du bestämde dig för att flytta, vad sa dina vänner om det då? tyckte dom att det var en bra ide? eller vad sa dom?? tänkte att vänner är ju oftast dom man lyssnar på, alla fall för mig;) hur länge har du bott där nu? och har du någon lägenhet att komma tillbaka till i såna fall? styrkekramar till dig.. Minna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vad kul och höra att du fortfarande följer min blogg, kändes lite trist där ett tag. Vad härligt med en resa också! Mina vänner i Uppsala var ju inte särskilt glada över att jag flyttade, dom ville ju ha mig kvar plus att det kanske var lite tidigt och nu har jag bott här i tio månader, aldrig jobbat en endaste dag av dom :( Jag har en lägenhet i Uppsala som jag dock tänkt hyra ut i andrahand igen men i värsta fall skulle jag kunna bo hos min mamma ett tag.
      Det är väldigt jobbigt och vara en riktig hästnörd/människa. Det tar upp så mycket av ens liv och hjärta!

      Tackar och kramar!

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Hej:) ok.. vad tråkigt att inte kunna jobba, men det kanske är svårt att få jobb där du bor:( själv så jobbar jag i butik och trivs jättebra med det, fast ibland är man sugen på att byta jobb.. Ja, det var super skönt att vara borta ett tag, jag och min vän åkte till Egypten för första gången:)och nu är man tillbaka till verkligheten igen:( hoppas det ordnar upp sig och att du väljer rätt:) kram kram/ Minna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är väldigt svårt och få jobb här med tanke på hur liten stad det är och att jag inte har körkort och bil gör det ännu svårare för bussförbindelser och sånt är väldigt dåligt här så behöver ju ett jobb inom åtminstone cykelavstånd. Vad härligt och åka utomlands! Till ett varmt land också :D
      Kram Kram

      Radera