onsdag 3 april 2013

Vi har nästan glömt hur märkvärdigt det är att ett så stort och stark t och intelligent djur som en häst tilllåter att ett annat mycket svagare djur att rida på deras ryggar

Idag klev jag upp med tuppen, klockan 06.00 för att vara mer exakt för att äta några skedar fil, klä på mig och gå ner till bussen. Jag och Lovisa tog en tidig morgon ut till hästarna för att hon skulle iväg till skolan sen.

Det blev en lugn tur i skogen och en gång upp för backen.
Jag är ganska säker på att hästarna var lite anti denna tidiga morgon som jag och Lovisa var för det gick då inte fort för dom när vi skrittade iväg och Charlie försökte roffa åt sig varenda gren han kunde få syn på.
Dom var nog lite hungrig också.

På hemvägen däremot slog motorn igång, då var det powerwalk men det var bara roligt och sen strax innan vi var hemma igen såg vi tre rådjur, säkert bara fem meter ifrån oss och Charlie var väldigt fundersam på vad det var för konstiga filurer som skuttade iväg.
Trots att det var lite småkallt så var det rätt mysigt så tidigt.
Det är en sån tystnad överallt och lugnt.

Sen var det bara och släppa ut dom i hagen med vatten och hö så var alla nöjda sen.
Så blev vi även bjudna på frukost de luxe av Lovisas mamma Therese! Det var gott!

Imorgon får vi sova, då blir det senare i alla fall. (Tack och lov!)
Då ska vi byta hästar, Lovisa ska ha lite lektion för mig då jag rider Demon och jag ska ha lite lektion för Lovisa när hon rider Charlie så imorgon kommer det också komma upp kort!! =D
Det blir spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar