söndag 14 april 2013

Mystur med bästa sambon

Jag tänker åter igen skriva att jag har världens bästa sambo!
Han är så gullig som tycker det är småroligt och rida så idag följde han med ut på en ridtur då Lovisa var hemma och pluggade. När vi kom fram stod det en Demon i hagen med lerinpackning de luxe och så tog vi in dom och började göra i ordning. Jag använde ryktsten på Charlie idag och han börjar tappa mera päls igen nu när det börjar bli ännu varmare.
Micke var så duktig! Han borstade jättenoga och Demon såg riktigt ren och fin ut när det var dags och sadla och tränsa.

Vi tog en liten vända i skogen och till backen och jag tycker båda hästarna skötte sig väldigt lugn och fint.
Det var riktigt mysigt och solen värmde ordentligt när vi kom ut på vägen.
Vi såg även två rådjur!

Sen åkte han hem och jag åkte med Lovisa ut till Sala där hennes mamma och Mats hade åkt för att titta på ett Gotlandsruss, som antagligen kommer att få flytta hem till dom.
Hihi, en 18-årig och jättesöt liten krabat. Pensionärshem för hästar, det är vad dom har!

Imorgon tar jag och Lovisa oss ut på eftermiddagen så får vi helt enkelt se vad vi hittar på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar