torsdag 2 maj 2013

Det känns så skönt och komma hem för när du ser mig blir du lycklig

Jag ber om ursäkt för väldigt dålig uppdatering men dagarna har varit fullspäckade och jag har knappt hunnit andas.
Knäpp som jag är men jösses vad skönt det har varit!

Åkte ju tillbaka till Uppsala på måndagen igen för och jobba och det var inte så jättefarligt på jobbet under måndagen men sen var det två dagar (Valborg och igår första maj) som det var fullt!
Det var sinnessjukt mycket och göra, vissa kunder var så dryga att jag ville kasta maten i deras ansikte och det var varmt. Det må låta som att jag gnäller och ja, restaurangbranschen är inte den lättaste och roligaste men det är otroligt skönt och få jobba igen.

På Valborg slutade jag klockan sju på kvällen så jag åkte hem (till mamma) för och duscha, byta kläder och få i mig lite mat för att sen åka ner till stan igen och möta Mia och Peter.
Hamnade på en fest hos någon där vi hängde ett tag och drack och minglade.
Medan nästan allihopa från den festen åkte ner till krogen så promenerade jag, Peter, Mia och Malin ner till stan och gick in på Peters jobb för en drink.
Efter den gick Mia och Malin hem för dom var trötta... och fulla men jag och Peter fortsatte.
Vi fortsatte vandra mer centralt ner till stan och hamnade på mitt jobb där min chef fick träffa min bror och så åt vi lite för att avsluta kvällen på Pipes med en drink var.

Var lite full fortfarande när jag vaknade dagen efter, drack säkert fem liter vatten den dagen på jobbet.
Varmt, varmt, varmt! Blev aldrig bakis!
Men det var en jättemysig kväll, var kul och få gå ut i Uppsala igen.
Det var ett tag sen.

Det roliga var att jag lyckades få Micke till Uppsala... klockan fyra på morgonen.
Jag orkar inte förklara så mycket men jag var full och saknade honom och så åkte han.

Jag är otroligt trött nu.
Min kropp är helt slut (plus träningsvärk i vader, rumpa och lår efter allt promenerande på Valborg i 11,5 cm klackar), men jag tycker det är en väldigt härlig känsla på ett sätt, att liksom ha mycket och göra och att känna sig trött i kroppen efter att ha gjort nånting bra.
Är skönt och vara hemma igen, vila lite och umgås med Micke, Lovisa och Niklas.
Jag har mer och uppdatera om, jag ska försöka orka ta till kraft och göra det ikväll men inte just nu bara.

Ni får nöja er med detta så länge! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar