torsdag 23 maj 2013

Skönt och vara "hemma" lite grann. Saknat häst och man!

Idag tajmade jag och Lovisa väldigt bra.
Precis när vi var klara med hästarna började det regna! 

Vi red till skogen och red uppför backen en vända och sen när vi kom ut till vändplanen så vände vi åt andra hållet istället för och trava lite grann och ta en liten längre tur. 
Charlie blev livrädd för en farbror som var nere på en åker en bit ifrån som plockade ihop grenar och grejer, men efter ett tag lugnade han ner sig. 
Sen travade vi hela vägen fram till "Lilla vändplanen" och bortsett från att Charlie slängde upp huvudet då jag tog lite i tyglarna för och minska tempot så tyckte jag han skötte sig väldigt fint.
Han jobbade bra och hade en härlig form hela tiden.

Bråttom fick dom på hemvägen! 
Då gick det fort, fort men kunde för mestadels skritta på långa tyglar. 

Imorgon ska Lovisa plugga hela dagen så jag blir själv ut till hästarna.
Får se vad jag hittar på, funderade på om jag skulle rida lite dressyr på banan men 
det beror på vädret. Regnat ett bra tag nu så kanske kommer vara för blött i vilket fall som helst.
Annars kanske jag testar långa vändan runt själv? 
Galopparbeta Charlie lite grann ute. 

Som sagt, det återstår och se. 
Sen förstår jag inte hur många lager päls ponnyn har! 
Det är slutet av maj och Charlie fäller fortfarande otroligt mycket hår. 
Hans sommarpäls är silkeslen och otroligt vacker men 
tydligen så fäller han fortfarande dom varmaste dagarna. 

Skönt och vara hemma med min Micke! 
Vi ska se en skräckfilm ikväll och ha det mysigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar