fredag 3 maj 2013

Det är enkelt men inte lätt

Idag började jag nästan gråta på hästryggen.

Vad frustrerad jag blir!
Charlie var helt mongo idag också, och idag RED jag!
Igår och idag är han som en helt annan häst, det känns som att backa två månader.
Jag vet inte vad det beror på, är det för att det inte är lika regelbundet längre då jag åker iväg och jobbar?
Jag har ju världens bästa Lovisa som trots mycket plugg försöker ta sig ut men ibland räcker inte tiden till.

Värmde upp mycket i skritt idag, hade lagt fram två galoppbommar jag tänkte försöka mig på idag.
Värmde upp med skänkelvikningar och volter, flyttade väldigt fint undan höger men undan vänster böjde han sig och drog iväg med framdelen.

Började sen trava och han var stenhård i munnen idag i vänster sida.
Jag lirkade och tog ledande tygeltag och höll om med skänklarna men han var helt stum.
Han var otroligt jobbig idag, fick inte till någon vidare form heller.
Endast lite till och från.

Började med lite galopp för och se om han kunde tänkas släppa efter det.
Började i vänster varv med fattningar från skritt och endast galoppera några språng för att sen sakta av och göra om det hela tiden. Fattningarna gick bättre idag än igår i alla fall men sen var resten lite kaos.

Bytte sen varv för att testa i höger och då drog han ner huvudet som han gjorde igår.
Det kändes som att han skulle bocka och det har han aldrig gjort förut.
Det har dom tidigare ägarna också sagt.

Så jag blev så frustrerad och ledsen att jag hoppade av och ledde runt honom.
Jag vet att man inte bör avsluta ett ridpass så men tyvärr så gav jag upp idag.

Jag hoppas det bara är något tillfälligt.
Imorgon tänkte jag tömköra honom en liten vända på gårdsplanen innan jag åker till Uppsala igen.
Ska även känna igenom honom ordentligt, ryggen och benen och se om han har ont någonstans.

Det kan inte vara solsken alla dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar