torsdag 2 maj 2013

En häst är mer värd än en rikedom

Jag gjorde kanske ett dumt val idag att rida dressyr på banan med Charlie,
men så blev det. 

Med tanke på min träningsvärk och trötthet tillsammans med en Charlie med överskottsenergi (han stod två dagar och sen blev han longerad av Lovisa igår)... 
Jag kan säga såhär. Det var ingen bra kombo! 

Jag kände nästan direkt att jag inte hade någon motivation att rida ordentligt så hela passet red jag väldigt halvdant och ja... Som en kråka! 
Charlie kändes även stum i munnen men till och från släppte han så jag red mycket skänkelvikningar och volter i trav idag och sen la jag mera fokus på galoppen idag. 
Det märks av så ordentligt i vänster varv. 
Det är inte alls sken som det var men han har mer en ökad galopp hela tiden än vanlig arbetsgalopp. 
Och så fort jag vill ta lite i tyglarna för att korta upp honom så bryter han av till trav. 
Är det någon som har bra tips på vad mer jag kan göra för att stärka hans galopp och bakparti?
Känns som att det kanske blir alldeles för enformigt att bara galoppera runt i paddocken varje gång.

I höger varv är han i vilket fall som helst mycket bättre,
där kan jag lyckas korta upp honom riktigt fint. 
Dock är det inte jättemånga språng för tillslut saktar han av till trav även där 
men stor skillnad är det. 

Lämna jättegärna tips på galoppövningar och andra övningar för att träna upp honom! 
Blir jättetacksam! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar