måndag 18 mars 2013

Without saying a word you can light up the dark

Min största rädsla var att jag skulle leva ensam resten av mitt liv.
Vem skulle välja någon som mig? Var en av frågorna som konstant irrade runt i huvudet på mig.

Jag lovade och svor att jag aldrig någonsin skulle bli sambo igen.
Jag lovade och svor att jag aldrig någonsin skulle låta mig själv falla så pladask för en kille och inte låta någon påverka mitt liv och mina val.

Jag hittade någon som jag kände trygghet med vid första kontakt.
Jag hittade någon som lärde mig vad riktig kärlek var.
Han förklarade och visade mig att kärlek inte handlade om bara en person och att makt och kontroll inte alls var ord som var förknippade med kärlek.
Han visade att kärlek inte handlar om att någon ska slava för någon annan och inte heller att problem skulle lösas med våld som jag alltid hade trott.
Han lärde mig att kärlek handlar om att kompromissa och uppoffringar från båda hållen.

Vad jag trodde mig att kärlek var, var helt fel.
Det handlar inte om en person, det handlar inte om uppoffringar från endast en sida och det handlar inte om skrik och våld istället för lugna diskussioner.

Jag blev förälskad igen.
Min rädsla för att vara ensam försvann och jag fick tillbaka en trygghet jag inte haft på flera år.
Jag hittade någon som med tålamod som en ängel lät mig ha mina arga och ledsna dagar utan att pressa mig och lät mig komma till honom när jag kände mig redo.

Han heter Mikael Tillenius och han gav mig hoppet och tron tillbaka om att alla kan få lyckliga slut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar