måndag 25 mars 2013

Kärlek till finaste ponnyn

Idag blev det ett dressyrpass på banan med Charlie.
Han var hur fin som helst idag! Det enda negativa var i uppvärmningen i skritten när jag ville jobba honom lite grann med mjukgörande och skänkelvikningar, då var han lite anti och han fokuserade väldigt mycket på Paddan som Lovisa skrittade runt med barbacka.

Började trava och kände ingen ork och ingen motivation.
Hade lika gärna kunnat hoppa av och avslutat för jag hade som ingen lust.
Men jag bestämde mig för att jag ska rida det här passet och kämpa på så jag skärpte till mig och började rida, då fick jag Charlie så fin och han lyssnade jättebra.
Hela passet jobbade han i en lite lägre, men jättehärlig form och i traven fick vi till några riktigt fina skänkelvikningar.

Kom till galopparbetet sen och den första galoppen var underbar!
Han var lugn och i fin form, jag stod lite i lätt sits för att låta hans rygg vara lite fri.
Det enda jobbiga är att han blir så satans taggad efter en galopp så jag fick efter varje gång jobba med att lugna ner honom lite innan nästa.
Dom andra fattningarna och galopperna blev inte lika bra, då försökte han springa och när jag ville ta tillbaka honom så bröt han istället av till trav.

Men jag är jättenöjd med dagens pass och han frustade och frustade, så nöjd var han.
Och jag med!

Imorgon mina damer och herrar ska jag hoppa på Charlie för första gången!
Ska bli så otroligt roligt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar