måndag 18 mars 2013

Hästen är Guds gåva till mänskligheten

Efter gårdagens långa dag med en jättelång ridtur plus cykling och lite träning av magdans så kändes det av i kroppen idag. När jag vaknade var jag så trött och kände att jag lätt hade kunnat sova långt in på eftermiddagen så jag låg och drog mig ett tag innan jag klev upp.
Eller snarare tills Micke såg till att jag ramlade ner från sängen.

Jag och Lovisa tog oss ut idag i vilket fall som helst men idag blev det jobb från marken då mina ben inte orkade med så mycket annat. Jag började med att longera Charlie och i vänster varv gick han på ett fint voltspår och gick inte in till mig som han annars brukar göra. I höger varv däremot fattade han inte och jag fick kämpa många gånger med att få ut honom på en volt.
Efter lite om och men så gick det också.
Han var något slö till en början men när det blev lite fart på honom så jobbade han hur fint som helst.
Han fick verkligen schwung i traven och jobbade i en väldigt fin hög form.

Avslutade med lite NH och då skötte han sig jättefint.

Sen longerade Lovisa Demon och han skötte sig fint bortsett från hans problem att inte riktigt förstå när man ber honom sakta av och lugna sig. Sen galopperade han även, blev självfallet lite slängtrav och travar-trav men inte alls lika mycket och fort som det har varit tidigare. Jag fascinerades av att han också fick rätt galopp varje gång. Duktiga killen!

Imorgon får vi se vad vi hittar på, kanske en tur i skogen och till backen.
Var ett tag sen nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar