onsdag 13 mars 2013

I let you see the parts of me that weren't all that pretty

Det blev ingen tur ut till hästarna idag utan det får bli imorgon och i helgen istället.
Håller tummarna för fortsatt fint väder!

Idag har varit en ganska tråkig och väldigt drömmande dag.
Jag har tvättat lite, annars spenderades mycket av tiden framför datorn där jag satt och tittade på Kicks hemsida om vad för smink jag skulle behöva/vilja ha.
Jag skulle vilja testa en mineralpuder/foundation istället för det jag har nu och se om det ser jämnare och mer naturligt ut på min hy och på det behöver jag även en concealer som kan täcka allt det hemska.

Kicks hemsida är riktigt bra, dom har många olika tips på vad som passar än och sen också hur man lägger smink på bästa sätt. Så jag ville testa göra sotiga ögon då jag hade tid och inte mycket annat att göra.

Så här blev resultatet.
Blev ganska nöjd faktiskt för ovanlighetens skull men jag fegar ur lite. Jag skulle lätt kunna lägga på ännu mörkare och mera svart så det verkligen syns att det är sotiga ögon men jag vågar inte riktigt för jag är rädd att det kommer bli kletigt och konstigt.
Kanske testar lite mer en annan gång.

Nu såhär till kvällningen så bakas det blåbärspaj och jag ska dricka lite vin till det.
Så blir det antagligen någon film också.
Jag saknar mitt Uppsala <3 Älskar staden och människorna!

Snart kommer jag få en ny header till bloggen också, Lovisa ska fixa. Gillar den här men vill ha en annan, lite ljusare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar