tisdag 12 mars 2013

Dressyr är grunden till all ridning

Det blev ännu ett dressyrpass idag med Charlie.
Tog mig ut själv idag då Lovisa kände att hon behövde vara hemma och vila bort förkylningen lite.

Till en början såg jag absolut ingenting på grund av solen, blev sur på mig själv för att jag glömt solglasögonen men det gick bra tillslut.
Idag kändes Charlie mycket finare än igår.
Självklart kunde han ha gått ännu bättre men jämfört med igår var han super idag.
Värmde upp ganska länge i skritt med att göra skänkelvikningar och volter och han gjorde riktigt fina den här gången, lyssnade bra även om han ibland sprang ifrån lite grann.

Satte igång i trav och då på en gång var han mer medgörlig än igår och mjuk.
Idag var han däremot lite stel i vänster varv och där brukar han annars vara överböjlig och springa iväg med bakdelen utanför volterna men idag var han lite stel så jag fick kämpa väldigt mycket och svettas för att få honom mjuk och böjlig i sidan.

Red i ungefär 40 minuter och på slutet var han helt underbar!
Hade gärna velat ha honom i en ännu högre form och lite lättare i handen men överlag var han jättefin.

Då det blivit två dressyrpass två dagar i rad så blir det nog en lugn skrittur ut i skogen imorgon om jag och Lovisa tar oss ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar