torsdag 14 mars 2013

En gnäggning från min häst är morgonens bästa hälsning

Jag och Lovisa var ut till hästarna en liten vända idag igen i det fina vädret.
Lite kallt men det var skönt att solen lyste i alla fall.

Det blev en kravlös mysig tur ut i skogen, barbacka!
Första gången jag red barbacka på Charlie så det var riktigt mysigt. Han var dock inte så bekväm att sitta på som jag hade förväntat mig och när man sitter barbacka så märker jag verkligen hur dålig balansen egentligen är. Det känns inte alls lika stabilt, känns som att jag hade kunnat glida av vilken sekund som helst.

När vi kom ut på vägen så gjorde jag lite skänkelvikningar med honom och undan vänster skötte han sig jättefint, undan höger var jag tvungen att ta i lite mer och vara mera bestämd med hjälperna.

Imorgon ska jag ta mig ut igen, blir nog att rida till backen.

Sen har jag även fått tips från en kompis, Lollo för jag frågade henne om Charlies exteriör då jag och Lovisa tyckte hans bakben såg väldigt långa ut jämfört med i fram.
Det var tvärtemot vad vi tänkte, hon sa att det är mer hans framben som egentligen är korta jämfört med i bak och att det kan bli lite bättre med hjälp av träning av magmusklerna. Dessvärre sa hon också att han kanske tyvärr inte kommer bli mycket bättre ryggmässigt och så pga det.
Jag fortsätter mitt vanliga jobb med honom så antingen blir det bara lite bättre eller så kommer han vara byggd som han är nu. Men oavsett så har han ju blivit mycket finare jämfört med i oktober.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar