torsdag 6 juni 2013

Mod är inte att aldrig vara rädd. Mod är att göra saker ändå

Onsdagen den 5 juni
Det blir ett dubbelt inlägg om gårdagen då det blev dubbla ridpass!

Lovisa plockade upp mig efter att hon hade varit hos frisören och sen åkte vi ut till hästarna och då Charlie stått i tre dagar så antog jag att det skulle vara en rätt taggad ponny så jag hade ingen lust att ens försöka mig på något slags dressyrpass eller dylikt för då hade det bara blivit springa!
Så det blev backen som jag hade haft i tankarna och så red vi upp och nerför den.
Började med den nedre delen att rida upp och ner tre gånger och sen den övre delen tre gånger.
Hästarna jobbade på jättefint och Charlie skötte sig fint hela tiden tycker jag.

Sen till kvällen blev det en ridlektion på Åsebo.
Jag och Lovisa hoppade in då vi visste att det skulle vara hoppning på schemat och jag fick ponnyn Misty.
Jag har ridit honom en gång tidigare förra terminen, i dressyr, och då gillade jag inte honom särskilt mycket.
Jag tyckte han var stel och lite smått lat.
Däremot så har jag ju sett honom i hoppning och då har det minsann gått i 200 så jag förväntade mig en Charlie faktiskt, men antagligen på grund av värmen och tidigare lektion så var han lite smått trött.
Men den här ponnyn!

Han var grym!
Vilken känsla! Och han var otroligt mjuk och medgörlig även emellan och under uppvärmningen.
Första vändan på hinder så fick Lena säga åt mig att sänka min hand och vänta på hästen istället för
och jaga på och hindra honom från att se hindret.
Efter att hon sa till mig så blev min hand jättebra!
Är väldigt nöjd faktiskt att jag resten av passet tänkte på det och red med en mjuk och låg hand.

Vi avslutade med en bana och trots att det inte flöt på helt perfekt och felfritt, det blev lite trav och lite
fel galopp till och från men jag är jättenöjd!
Lena sa att det var jättebra ändå och att jag hela tiden såg positiv ut och red positivt framåt
och fick mycket beröm.
Hoppade bana på runt 1 meter höga hinder så är stolt över mig själv!
Och Misty var verkligen grym i hoppning! Vilken otroligt positiv och glad häst!
Lena sa även till mig och Lovisa sen att det inte syntes att vi inte har hoppat såhär på länge,
så det kändes jättebra!

Lena är utan tvekan den bästa ridläraren jag haft!
Hon är så pedagogisk och bra!

Här kommer film när vi hoppade banan!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar