söndag 16 juni 2013

Dag 2 - "Promenad" / Lugn skrittur i skogen

Idag blev det en vända ut till hästarna med Lovisa och Mia (min brors flickvän) så jag tog idag lite som Dag 2 i schemat jag har fått, som då egentligen ska vara promenad men vi red ut en kortare vända i skogen och skrittade bara då Mia inte ridit på väldigt länge så då fick det bli något lugnt och enkelt.
Men det gick bra, Mia var jätteduktig på Demon och det var en mysig vända.

Imorgon, Dag 3, står det ridpass på banan så då tänkte jag testa rida på det tredelade bettet igen och ta ett litet kortare pass än annars. För Jessica (som har varit en ängel och gett mig bra tips) sa att när jag ska börja rida med det tredelade igen så får jag ta lite kortare pass så att Charlie vänjer sig lite långsamt tillbaka.

Tålamod är en dygd som man brukar säga så jag får backa tillbaka lite och så ta lite saker ifrån början helt enkelt så ska vi förhoppningsvis gå framåt snart igen.

Sen vet jag inte hur många dagar jag kommer vara i Uppsala,
ska som sagt försöka följa schemat så gott jag kan.
Kanske får bli så att jag får flytta om lite grann beroende på hur allting kommer se ut
vecka till vecka eller om Lovisa kommer ha tid och kunna hjälpa mig lite grann.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar