lördag 8 juni 2013

Att stå och trampa är inte alltid den bästa motivationen

Jag har tappat lite sug och motivation att skriva blogg på senaste tiden men jag tänkte att jag skulle försöka få upp dom senaste dagarna nu ikväll.

Vi börjar med torsdag den 6 juni.
Då det var nationaldagen så gick det inga bussar här ute så snälla Micke skjutsade ut mig till Charlie och hade först tänkt rida en längre vända och galoppera och jobba honom ute men det blev istället longering i hagen. Jag tyckte han skötte sig fint, han jobbar så klockrent i höger varv, han höjer ryggen så den blir helt plan, i vänster är det däremot till och från inte riktigt lika bra.
Jobbade mycket övergångar skritt-trav och även tempoväxlingar.
Avslutade med lite NH på lina, hans ryggningar har blivit mycket bättre.

Jag och Lovisa putsade även igenom sakerna ordentligt,
ställde oss ute i solen och tog isär allting och rengjorde det riktigt rejält.

Fredag den 7 juni.
Då blev det först lite dressyr för Lovisa och Demon på banan och jag filmade och tog kort.
Tyckte Demon såg väldigt fin ut och han börjar få mer koll på det här med galopp.

Sen blev det hoppning för mig och Charlie och jag testade martingal för första gången då Lovisa var snäll och köpte en på Hööks i Västerås då hon var där i veckan.
Hade en studs på två hinder, två galoppsprång och sen ett stort kryss.

Det tog ett litet tag innan han släppte under uppvärmningen men när han väl gjorde det blev han underbar.
Jag behövde inte lyfta eller hålla honom utan han bar sig själv och var väldigt mjuk och härlig.
Började hoppa och han var mer taggad och sprang på mer nu än förra gången.
I höger varv då studsen hamnade först skötte han sig väldigt fint och hoppade riktigt bra.
När jag däremot skulle ta det i vänster varv med krysset först fick han hela tiden för bråttom och kom in på studsen för fort så han rev ett par gånger.

Allt som allt är jag ganska nöjd.
Han skötte sig fint även om jag hade hoppats på en lite lättare broms, men så kan det vara.
Jag tänkte mer på min hand nu också för jag vet att jag ibland höjer handen alldeles för mycket på honom när han blir stark eller vill dra så tänkte hela tiden på att ha den låg mot hindrena.

Får se om jag orkar klippa ihop någon film och lägger upp.
Imorgon blir det nog dressyr på banan (gick inte idag då jag var i Uppsala och jobbade) och så tänkte jag testa rida med sporrar tror jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar