fredag 13 september 2013

Sometimes you just gotta be your own hero

Idag slog det mig en tanke.

I dom flesta förhållanden är det alltid vi kvinnor som ska ändra på oss själva och offra det vi bryr oss om och aldrig männen.
Det får mig att undra varför?

Som jag ser det och kommer att tänka på nu, finns det två olika sätt att se på det.
Antingen för att vi helt enkelt är mer anpassningsbara och omställningsbara än vad män är,
vilket jag tar som någonting positivt.
Eller, så är det helt enkelt bara så att vi dumt nog, ger efter för våra känslor lättare än vad män gör,
vilket i många fall gör att vi kan faller platt i slutändan.

Jag har själv gjort det och jag har vänner som har hamnat i samma onda cirkel,
men oavsett orsaken till att vi gör det... så bör vi alltid fortsätta att vara oss själva.
För det vinner vi på i längden.

Och det gäller alla människor, män som kvinnor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar