onsdag 4 september 2013

Now I'm a superlady

Man möter flera milstolpar i livet och att fylla 25 år är en av dom, även en stor sådan.
När man fyller 15 blir man byxmyndig och vid 18 får man gå på krogen och köpa öl.
Vid 20 års ålder får man till och med gå på systemet och köpa sin egen sprit.
Vid 25 är det ingenting särskilt som man får göra,
det är för mig ett stort och helt enkelt ett större steg mot vuxenlivet.
Fem år kvar till 30 och halvvägs till 50.

Idag fyller jag 25 år.
Jag sitter och tänker tillbaka på livet jag har levt och det har absolut inte blivit som jag har tänkt mig.
Men jag måste ge mig en klapp på axeln och erkänna att jag har uppnått vissa mål.

Jag har inte kommit dit jag ville både utbildnings - och karriärmässigt,
men jag har tid på mig, fastän jag tvekat på det några gånger.
Jag har aldrig gett upp när det kommer till dessa saker.
Jag har pluggat och jobbat för flera olika arbetsgivare under svåra situationer och
fått nya erfarenheter och träffat massor av nya människor, bra som dåliga.

Dörrar har stängts och dörrar har öppnats.
Jag har känslomässigt uppnått saker jag aldrig trodde jag skulle ha gjort.
Mitt självförtroende är mycket bättre än vad den var för bara ett år sen.
Jag börjar inse att jag faktiskt inte är totalt värdelös.
Alla har komplex och jag vet inte om jag nånsin kommer att bli av med dom till hundra procent,
MEN jag är på rätt väg och jag mår mycket bättre än vad jag nånsin har gjort förut.

Det finns fortfarande mycket saker jag vill göra med mitt liv och jag kommer att ta mig dit.
Jag är en människa som älskar att ha många bollar i luften
och jag börjar känna att det händer bra saker nu.
Det går framåt istället för bakåt och för varje bakslag som kommer i min väg tar jag
mig bara upp starkare istället för att gräva ner mig som jag tidigare har gjort.

Mycket av mitt tänk jag har fått på senare tid är tack vare vissa människor omkring mig.
Inga kända teveprofiler, nej, utan helt vanliga människor.
Vänner och familj som har inspirerat mig.

Jag säger inte att livet är felfritt just nu, för ärligt talat, skulle det nog vara ganska trist.
Men, livet är bra och härifrån... Kan det bara bli bättre.

I am 25 years old and I am fucking fabolous!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar