söndag 8 september 2013

Men sen vill jag hålla din hand

Gårdagen bjöd på en riktigt perfekt kväll.
Middag för nio personer var bokat på Le Parc klockan 18 och där var vi;
Jag, Micke och mamma. Pappa, Anna, Anders, Pernilla, Peter och Mia.
Nästan alla åt trerätters middag och jag började med en jättegod toast skagen och ett glas vitt.
Emellan maten var det prat och skratt och även emellan målen fick jag öppna lite presenter.

I fredags fick jag en jättefin klocka av världens bästa pojkvän Micke och igår fick jag smycken av Anders och Pernilla. Ett halsband och ett armband som matchar.
Kläder fick jag av pappa och Anna och av Peter och Mia fick jag champagne. Bubbel!
Av mamma fick jag en biljett till en teater i mars som heter Come Together.
Jag som gillar Beatles väldigt mycket kommer nog uppskatta det rejält.

I fyra timmar satt vi där och åt och pratade, skrattade och hade det jättetrevligt.
Jag måste säga att det var en av dom trevligaste och mysigaste kvällarna på länge.
Efter Le Parc gick jag, Micke, Peter och mamma vidare till en nyöppnad engelsk pub som heter Churchill Arms. Väldigt mysigt och härlig stämning med blandat folk.
Där drack vi och fortsatte prata innan mamma drog sig hemåt.
Vi tre som var kvar flyttade oss till ett par platser på uteserveringen och vid halv ett gick vi därifrån.
Peter drog till Flustret för fest med grabbarna och jag och Micke åkte hem.

En perfekt kväll!
Idag har det varit ganska känslomässigt.
Igår fick jag en inblick till hur mitt liv skulle kunna vara.
Gå ut och njuta av trevligt sällskap då och då, få spendera en romantisk kväll ute med min pojkvän och känna att jag lever ett riktigt bra liv.
Anledningen till att det idag blev känslomässigt är för att jag just nu känner att det är en bit bort.
Jag och Micke bor mil ifrån varandra och jag vill ingenting hellre att vi ska ha vårt alldeles egna hem,
jobb och att få njuta av det livet har att erbjuda oss, tillsammans.
Det är någonting som saknas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar