söndag 2 februari 2014

The story about the shoes - En skos självbiografi

Det började som en helt vanlig lördagskväll.
Vi stod i hallen och väntade på att få gå ut med vår vän Stövletterna.

Jag började tillsammans med min riktiga ägares fötter och vi var iväg. Tog oss igenom lite slaskig snö och is tills vi kom fram till trygghetens gator i stan utan snö.
Det vandrades från krog till krog och tjejen som hade Stövletterna klagade väldigt mycket då hon inte var riktigt van med den typen av klackhöjd.
Så då bytte tjejerna skor och den riktiga ägaren fick Stövletterna och jag fick andra tjejen.
Vi började vandra i lite mera snö mot slutmålet, som var dans!

Helt plötsligt blev det en sån otrolig smärta! Jag kände för att skrika rakt ut
och tjejerna tittade förvånat på mig. En klack hade gått av!! Rakt av!!
Tjejerna tog sig till en trappa och svor och skrek och blev frustrerade.
Ägaren kom på idén att dra av hela klacken vilket resulterade i att hela min undersida (sulan) åkte av. Jag har aldrig varit med om en sådan smärta förut, men det gick över fort tack och lov.

Problemet som återstod... Tjejen kunde ju inte dansa med en klack!
Dom kom med ytterligare en idé - Att fråga vakterna om hjälp att dra av min andra klack.
Vakterna blev förvarnade om den konstiga frågan som skulle ställas, men dom
var otroligt snälla och ödmjuka och hjälpsamma.

Tjejen tog av sig den andra stöveln och den ena vakten satte fast mig i en papperskorg och ryckte till och då kom den olidliga smärtan åter igen! AJ!
Vakten gjorde illa sig lite på spikarna som stack ut efter mitt brutna "ben".
Skadan gjord, men tjejerna kunde komma in och dansa.

Så ja, en helt vanlig lördagskväll utvecklades till en mycket minnesvärd och rolig kväll!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar