måndag 10 februari 2014

Fokusera på det som får dig att må bra, stäng ut allt som får dig att må dåligt

Jag har tagit en liten powernap så här på eftermiddagen.
Jag gick upp klockan fem i morse för första gången på evigheter.
Idag var första dagen på mitt nya extrajobb. En tjej visade mig området jag ska städa och det ska nog gå finfint det där. Bara jag får in rutinerna så ska det rulla på.
Hon var jättetrevlig och snäll, sa även till mig att vara på chefen om att jag vill jobba mycket och mera så kan jag säkert få mera timmar också.
Det vore guld värt.

Jag har inte hört någonting från mitt "andra" jobb och jag själv har inte hört av mig.
Jag har ingen lust att lägga ner min energi på det just nu.
Jag vill fokusera på mitt nya jobb och på min träning.

Vi hade städat klart strax innan åtta och då tog jag mig till gymmet.
Uppvärmning löpband i 25 minuter och sen körde jag ben och rumpa.
Känns rejält så kommer nog ha lite träningsvärk imorgon.
Men det som känns ännu bättre, att jag märker skillnad på styrka och uthållighet.
Underbart!!

Sen har jag tvättat och dammsugit idag och ikväll har jag bokat bastu.
Blir en perfekt avslutning på kvällen så ska jag nog kunna sova gott inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar