måndag 6 januari 2014

En försmak till hur ett liv bör se ut

Det har snart gått en vecka in på det nya året. 2014.
Nyårsfirandet var det bästa jag någonsin har haft. Ingen drama och inga problem. Perfekt var det!
Jag lägger inga nyårslöften längre.
Det blir för stora krav och för hög press.
Självfallet har jag några mål i mitt liv som annars också och det är dessa:

- Min sluta röka kampanj för mig själv fungerade inte när julstressen och nyår kom, men på nyårsdagen tog jag nya andetag och idag är jag inne på min sjätte rökfria dag.
- Jag köpte ett gymkort på 24/7 fitness i slutet av förra året och ska se till att komma igång ordentligt med min träning, för min egen skull. Bli starkare och mera uthållig.
- När jag sätter igång så slutar jag inte förrän någon annan säger "stopp", men i år ska jag ännu intensivare söka nya jobb och nya möjligheter för att kunna stabilisera min ekonomi, och i och med detta även mitt liv.
- Jag ska försöka bli bättre på att uppdatera min blogg. När hästarna försvann från mitt liv så blev det lite tomt och jag visste inte riktigt hur jag skulle fylla mina dagar med någonting intressant att berätta om.
- Komma igång med skrivandet, rent allmänt.

Idag var en sån där dag jag alltid skulle vilja ha.
Vi stängde klockan fem idag på jobbet eftersom det är röd dag och då kunde jag gå direkt till gymmet efter det. Hemma var jag när klockan blivit sju och jag kunde i lugn och ro äta en liten senare middag och ta det lugnt. Som det skulle kunna vara om jag hade ett vanligt jobb, och jag måste säga att känslan var underbar!
Men från och med imorgon är det nio till kvällen som gäller igen, tyvärr, och vill jag hinna med minsta lilla detalj till något som kan kallas ett liv så måste det göras på förmiddagarna.

Dags för en kopp te, och kanske lite jobbsökande?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar