söndag 19 januari 2014

När jag blir stor vill jag bli författare. När jag blir stor vill jag att unga tjejer ska titta på mig och tänka "Jag ser upp till henne, hon inspirerar mig."

Jag som har skrivit otroligt mycket i mina dagar, vet att det inte går att tvinga fram någonting.
När fingrarna börjar klia, då är det bara att sätta igång.
Annars ska man egentligen försöka låta bli.

Men envis som jag är, 
sitter jag här ändå och drar mig i håret, tuggar på glasögonen och bläddrar bland mina papper. 
Jag har fastnat. Rejält den här gången.
Jag vet inte längre hur jag ska skriva. 
Ska jag skriva i den vanliga Jag-formen eller ska jag vara lite annorlunda och skriva i till exempel tredje person? Ska jag skriva i dagboksform (vilket är mitt senaste försök)? 
Allting känns väldigt kladdigt och rörigt och jag har ärligt talat ingen aning om hur jag ska lägga upp det. Hur jag ska få till det på ett stilrent och lätt sätt. 

Jag har delat upp i kategorier, jag har skrivit ner kort information om ditten och datten.
Now what?

Det kommer inte gå ikväll. Jag tror fanimej att jag skrev bättre när jag rökte...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar