tisdag 27 augusti 2013

Saknaden efter en syster

15.45 idag åkte Johanna och Niclas iväg på sitt livs största äventyr.
Dom mellanlandar en längre period i Thailand för att sen ta sig vidare till Australien för sitt helt nya liv tillsammans.

Jag skickade ett meddelande till Johanna i förmiddags och jag grät när jag skrev det.
Jag fick sitta och vifta med händerna mot mina ögon då jag inte ville att sminket skulle rinna innan jag skulle iväg till jobbet.

När jag sen fick svar av henne så kände jag hur ögonen tårades upp igen
men då fick jag bita ihop då jag inte ville bryta ihop på jobbet.

Johanna vet allt om mig och hon har varit med från första början.
Hon kan varenda lilla detalj om mitt liv och vi har en historia som går långt tillbaka.
Hon är den syster som jag alltid har velat ha
och i mitt hjärta så är hon min syster.

Jag kommer att sakna henne av många olika anledningar,
men mest för att hon är... My perfect match.

Men som hon avslutade sitt meddelande till mig "Vi ses snart!",
och det kommer vi att göra.

Vi kommer att ses igen och då kommer vi göra som vi alltid har gjort.
Sitta på ett café och fika. Uppdatera varandra om våra liv och prata som om det
bara gått en dag sen vi sågs sist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar