måndag 5 augusti 2013

Torsdagen den 1 augusti - Riktig vänskap försvinner aldrig, oavsett tid och avstånd

I torsdags jobbade jag ett par timmar och när jag slutade så gick jag iväg för att möta upp June och Sebastian. Jag var lite nervös faktiskt, då jag inte hade träffat henne på drygt tio månader.
Vi har inte heller haft mycket annan kontakt under den här perioden heller då June mådde väldigt dåligt ett tag. Trots att hon under den här tiden inte har svarat på mina meddelanden så har jag skickat iväg både det ena och det andra meddelandet bara för att hon ska ha vetat att jag alltid tänker på henne.

Men nu börjar hon må bättre och vi bestämde att jag skulle komma hem till dom i torsdags och sova över där i deras hus, ute i Almunge. Senast jag var ute till deras hus var ingenting klart.
Det var reglar och grejer överallt, men nu.... Hur vackert som helst!
Köket återstår men jösses vad fint det var i resten av rummen!
Bra jobbat och hatten av till June och Sebbe som kämpat på med huset.

Vi varvade med att sitta inne och ute då vädret var väldigt härligt och kvällen bjöd på en sval värme.
Vi pratade och även där uppdaterades från båda sidor om vad som har hänt, bra och dåligt
och vi drack lite groggar och hade det hur mysigt som helst.
Det skrattades massor och jag som vanligtvis brukade lägga mig tidigt om kvällarna...
Vi sa god natt klockan fyra nästa morgon och sen sov vi ett tag in på dagen för att sen handla och grilla lite korv till lunch. Medan Sebbe jobbade och snickrade lite så satt jag och June ute och fortsatte pratet
med jämna mellanrum.

Framåt kvällen fick jag skjuts hem och senare kom Micke och vi var kattvakter åt mamma då hon hade farit iväg till Umeå.

Jag har saknat June hur mycket som helst!
Det var underbart och jättekul att få träffa henne igen och jag hoppas att det inte dröjer ytterligare tio månader innan vi ses igen. Oavsett så kommer vi alltid att vara vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar