onsdag 5 mars 2014

Duracell Anna

Jag har inte varit otaggad på att skriva men jag har varit fullständigt upptagen med saker hit och dit.
Jag har i dagsläget två jobb och det är tidiga mornar, ibland sena kvällar.
Mitt i den här smeten försöker jag hinna med min dagliga träning och att prata/umgås med vänner.
Jag har också funderat på om jag ska börja läsa Matematik B under vissa kvällar i veckan så jag får den kursen klar. Jag har inte bestämt mig ännu för att läsa vidare men har jag matten färdig så är det bara för mig att ansöka sen om tanken och intresset slår mig.

Som sagt, det är många bollar i luften, precis som jag vill ha det.
Problemet med mig när det händer mycket saker på en gång, är att jag inte vet mina egna gränser.
Jag ger rådet till massor av andra, "stop and smell the roses" medan jag själv
irrar runt som en duracellkanin på amfetamin. 

Jag försöker att lugna ner mig själv lite grann men alltid kommer jag på någonting som finns att göra, ett nytt projekt eller ett gammalt som är dags att damma av och fortsätta på eller något så enkelt som "jag ska bara" och så är jag igång tills mat och sovklockan ringer.

Hur som helst känns det på sätt och vis bra att ha saker och göra.
Det känns skönt med ett nytt jobb med nya människor att träffa och lära känna och den stora bonusen, att tjäna extra pengar. 
Fan, familj och vänner kanske har haft rätt...? Att det blir bättre till slut.


1 kommentar: