tisdag 17 december 2013

Dom viktigaste försvinner i skuggan av någonting annat

Under kvällen var jag och Johanna iväg på en julkonsert i förmån för Uppsala Kvinnojour. 
Dom har en ekonomisk kris och behöver hjälp. 
För ynka 120 kr fick man fika och njuta av underbar musik, både klassiska julsånger och vanlig musik. 
Det var också härligt att få träffa min stödperson igen, det var länge sen. 

Vi blev även informerade om hur vi kan hjälpa till och varför vi bör hjälpa till. 
Dom är för få som jobbar för många timmar då dom inte har råd att hämta in mer hjälp och fyra nya kvinnor ringer dit för att få hjälp, varje vecka. 

Med tanke på vilken livräddare dom har varit för mig så betyder det oerhört mycket att dom ska få den hjälp dom förtjänar, för att kunna fortsätta sitt underbara arbete för att hjälpa utsatta kvinnor. 

Och därför vädjar jag till er som läser min blogg att också stötta dom ekonomiskt. 
Det behöver inte vara någon guldsumma. 

Här är ett enkelt sätt att stödja dom http://www.uppsalakvinnojour.se/aktuellt/
Ni kan även skicka till deras plusgirokonto, kontakta dom för mera information. 

Uppsala Kvinnojour behövs!! Utsatta kvinnor behöver deras hjälp dygnet runt, 
men nu är det också dags för oss att hjälpa dom! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar