måndag 7 oktober 2013

To change myself

Micke och Niklas pratade för någon dag sen länge i telefon och då jag är så nyfiken så var jag tvungen att veta vad dom pratade om.
Niklas visade sig ha fått en riktigt bra idé.
Då dom båda är riktiga...
Ja, nördar helt enkelt och spelar både på datorn och tevespel så kom Niklas med en idé.

Att dom under en månads tid skulle lägga alla timmar dom vanligtvis lägger på spel,
ska lägga på någonting annat.
Jag vet inte vad Niklas har tänkt lägga tiden på, men Micke sa att han skulle ta speltiden och
spendera den på gymmet istället under den månaden.
(Jag vet inte vilken månad det blir av, men det får vi se).

Det fick mig att fundera...
Om Micke ska offra någonting under en månad som ändå är en väldigt stor del i hans liv (och vem han är),
så kanske jag bör göra samma sak.
Och det jag tänkte offra då är inte ens bra för mig.
Jag tänkte att jag under denna speciella månad skulle låta bli rökning.
Helst av allt inte röka någonting alls (men jag vet att det kan bli riktigt svårt plus att jag kommer bli grinig, sur och lättirriterad och kasta mat på jobbiga kunder på jobbet),
och då istället ha att jag får röka som mest tre cigaretter på hela dagen och kvällen.
Sen får jag sprida ut dessa tre hur som helst, men det är max.
Klarar jag en hel dag med bara en, två eller inga alls är det självklart bättre,
men att gå från ungefär elva, tolv cigaretter per dag till tre är en ganska stor grej.
Förhoppningsvis kanske jag slutar helt sen.

Så, vad sägs?
Låter som en bra grej och tror ni jag klarar det :)

1 kommentar:

  1. Det är strongt gjort av dig, superbra tanke, och jag tror du kan fixa det :)

    SvaraRadera