måndag 14 oktober 2013

Has all the good stuff from the past gone away?

Romantiken verkar vara någonting som har slutat upphöra.
När vi hör ordet "romantik" tänker vi tillbaka på gamla svartvita filmer där männen öppnade dörrar åt sina kvinnor, bugade när vi gick förbi och drog ut stolarna åt oss vid middagen.

Om inte så kan vi komma och tänka på filmer som inkluderar hjältar.
Som tar sig tvärs över landet för att rädda sin kvinna i nöd. Gå igenom eld och vatten
eller slåss mot drakar.

Jag funderade för några dagar sen, har romantiken försvunnit?
Jag tycker att ju mer öppet sex har blivit, ju mer har romantiken hamnat i skuggan av det
och inte spelat någon större roll.

Jag vet många som verkar ha glömt bort dom små gesterna som betyder allting i världen.
Som gör att vi känner oss som "the One", den enda kvinnan i världen.

En liten dos av ett hjältemod gör att man till hundra procent känner sig trygg,
en liten blomma på bordet när du kommer hem får dig att le och bli alldeles varm
eller någonting som för massor av år sen var den största gesten du kunde göra och
som idag inte existerar längre...
Att hålla upp dörren för din kvinna.

Jag tycker att romantik idag besvaras väldigt ofta med negativa reaktioner medans sex på toaletter eller andra offentliga ställen anses vara normalt.

Jag kanske är en gammaldags kvinna född på sent åttiotal,
men jag tackar aldrig nej till lite romantik i min vardag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar