söndag 7 juli 2013

Promenad i hettan

Idag blev det promenad som sagt och helst ska jag ju gå i minst en timme men då värmen stekte och insekterna irriterade as hell så blev det fyrtio minuter, men det är bättre än ingenting.

Jag hade även min fina sambo med så jag gick ju på en promenad med dom två bästa killarna i världen!
En på varje sida, kan det bli bättre eller. Nej!
Charlie var jättesöt och mysig och vi har idag konstaterat att han äter smultron.
Vi hittade jättemånga på vägen så lät honom smaka och det verkade fungera enligt honom.
Får se vad som hittas på imorgon.

Har nu suttit och googlat som en galning för att försöka hitta nånting som kan hjälpa mot massor av flugor och bromsar inne i stallet. Jag tycker inte heller medlet verkar fungera på hästarna särskilt bra.
Är det någon som har några bra tips på vilket medel som funkar på hästen och några bra saker man kan göra i stallet för att minska insekterna där inne?
Otroligt tacksam för svar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar